.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسایی 273 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس آخرین آمار 273 نفر در مازندران به بیماری ایدز مبتلا هستند.

به گزارش شمال نیوز دکتر فرهنگ بابامحمودی در ایسنا،با اعلام این خبر اظهار کرد: از 24 سال قبل روز اول دسامبر از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز اعلام شده که این امر به منظور اطلاع رسانی و آگاهی از خطرات و گسترش بیماری ایدز در سطح جهان معرفی شده است.

وی ادامه داد: از سال 2011 تا 2015 به مدت 5 سال استراتژی سازمان جهانی بهداشت جهت به صفر رساندن انتقال بیماری ایدز و مرگ و میر بر اثر این بیماری است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بیماری ایدز واکسن ندارد و علی‌رغم داروهای کشف شده توسط بشر درمان خیلی موثری جهت ریشه کن کردن این بیماری وجود ندارد.

بابامحمودی تصریح کرد: با وجود روش‌های خطرناکی از جمله اعتیاد تزریقی و هرج و مرج جنسی که بشر در پیش گرفته باید اهتمام جدی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیماری ایدز از طریق رسانه جمعی، جراید، روزنامه‌ها، کلاس‌های دانشگاهی، مدارس و مساجد صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی در خصوص بیماری ایدز به افراد جامعه به ویژه جوانان گفت: خطراتی که در راستای این بیماری وجود دارد باید به جوانان هشدار داده شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اعتیاد تزریقی، ارتباط جنسی و انتقال از مادر به کودک سه راه اصلی انتقال بیماری ایدز محسوب می‌شود، افزود: 70 درصد بر اثر اعتیاد تزریقی، 10 درصد از طریق ارتباط جنسی، یک درصد مادر به فرزند، یک درصد خون و فراورده‌های خونی و 18 درصد باقیمانده بر اثر راه‌های ناشناخته در مازندران به بیماری ایدز مبتلا شدند.

بابامحمودی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار 273 نفر در مازندران به بیماری ایدز مبتلا هستند، گفت: از این تعداد 82 درصد مرد و 18 درصد زن هستند.

وی متذکر شد: با توجه به گسترش بیماری ایدز می‌طلبد همه دست به دست هم دهیم و این معضل جدی که تهدید کننده سلامت است از جامعه ریشه کن کنیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: افزایش پایبندی به ارزش‌های اخلاقی، تسهیل ازدواج و استحکام خانواده‌ها از جمله برنامه‌های جدی ما در راستای کنترل بیماری ایدز به شمار می‌رود که امیدواریم با برکات اسلام و فرامین الهی این مهم محقق شود.

بابامحمودی اظهار کرد: انجام بازآموزی جامعه پزشکی سالانه سه بار و تشکیل کمیته کنترل ایدز به صورت ماهانه از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران محسوب می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.